28.03.2017

ОХОРОНА ЗДОРОВ’Я ДІТЕЙ. ГУМАННЕ СТАВЛЕННЯ ДО ЛЮДЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ


ОХОРОНА ЗДОРОВ’Я ДІТЕЙ. ГУМАННЕ СТАВЛЕННЯ ДО ЛЮДЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ (4 клас) 





(конспект відкритого уроку з основ здоров’я

Вчитель року-2017")





Мета: розширити знання учнів про медичні й оздоровчі заклади, що опікуються охороною здоров’я дітей; виховувати бажання піклуватися про власне здоров’я і вчити за потреби звертатися по допомогу до медичних закладів; ознайомити зі способами надання допомоги людям з особливими потребами; виховувати гуманне ставлення до людей з особливими потребами


Хід уроку
Організаційний момент
Встаньте, діти, всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько.
Привітайтесь: «Добрий день!»
Здрастуй, здрастуй, любий друже,
Кожен з нас тут не байдужий.
Станем всі – одна сім я.
Будем друзі – ти і я!
-         Я першими попрошу сісти тих, хто впродовж тижня дбав про своє здоров’я.
-         Я дуже рада, що ви всі сіли на свої місця. А як ви дбали про здоров’я?
Робота з інформаційними картками
У вас на парті лежать картки зі словами.  Прочитайте їх.
Розподіл карток на групи
Я прошу вас підійти до дошки і розділити слова в 2 групи. В одну помістити ті, що на вашу думку, мають відношення до здоров’я, а в другу – ті, які на вашу думку не мають відношення до здоров’я і ті слова, значення яких ви не знаєте.
Милосердя, чуйність, гуманізм, шрифт Брайля, поліклініка, лікарня, санаторій, диспансер, табір відпочинку, Інститут охорони здоров’я дитини, люди з особливими потребами, держава.
Постановка завдань уроку
Перечитайте слова, записані на дошці. Давайте сформулюємо мету нашого уроку. Що ми повинні сьогодні з вами дізнатися?
(Яке відношення мають ці слова до нашого здоров’я? Хто такі люди з особливими потребами? Яке відношення має держава до здоров’я ? і т.д.)
Впродовж уроку ми будемо з’ясовувати, які слова мають відношення до здоров’я, а які з цих слів – ні.
Робота над темою уроку
-         Як ви гадаєте, чи має якесь відношення до нашого здоров’я держава?
Створення Містечка охорони доров’я
Для того, щоб це з’ясувати, пропоную вам створити Містечко охорони здоров’я.
У декого з вас на партах лежать фотографії з зображенням різних установ. Хто вважає, що установа, яка зображена у нього на картці має відношення до здоров’я, той виходить до мене. Ви допоможете створити Містечко охорони здоров’я.   
(Поліклініка, лікарня, диспансер (уточнити про хвороби, що набули соціального значення), санаторій, дитячий табір відпочинку.
(на екрані зображено слайд, де вписані пояснення цих слів)
-         Такі заклади, діти, є по всій Україні, тому що держава повинна дбати про здоров’я своїх  громадян. І охорона здоров’я повинна стати для держави найважливішою соціальною цінністю.
Звернути увагу на те, що в створеному містечку охорони здоров’я розміщені всі заклади, що є в нашому місті.
(На екрані карта Херсонської області, де позначені міста з санаторіями, таборами відпочинку).
-          Перед вами карта Херсонської області, де синіми кружечками ті населені пункти, де розташовані заклади, в яких лікуються люди.
-         Тож має якесь відношення до нашого здоров’я держава?
Робота в зошитах з друкованою основою
А хто працює в таких установах? До кого ви звертаєтесь за допомогою, коли хворієте.
До лікарів.
  Щоб перевірити, чи добре ви знаєте, до якого лікаря потрібно звертатися в разі певної хвороби, пропоную вам виконати завдання на стр. 27.
З’єднайте проблему, яка може виникнути зі здоров’ям і фахового лікаря, до якого ви повинні звернутися в разі потреби.
(Можна працювати в парах, можна індивідуально).
Зверніть увагу, на екрані ви теж бачите це завдання. Для тих, хто затрудняється відповісти, я помістила невеличкі символи-підказки. Для роботи вам дається 1 хв.
(Учні працюють, я налаштовую мультфільм). 
Перевірка роботи.
Плесніть у долоні ті, хто виконав це завдання правильно.
Отже, куди ми повинні з вами звертатися, щоб вирішити проблему зі здоров’ям? (до лікарів)
Перегляд фрагменту мультфільму «Квітка-семицвітка»  (епізод, де головна героїня Женя підходить до хлопчика Віті, щоб той з нею побігав)
Бесіда за змістом переглянутого епізоду
 - З якого мультфільму ми переглянули фрагмент? (Квітка-семицвітка) . (Коротко розповісти про чарівну квіточку – схожа на ту, що лежить у вас на парті)
  -З якою пропозицією підійшла дівчинка Женя до Віті?
- Чому Вітя не зміг пограти в запропоновану гру?
Створення проблемної ситуації
-         Ми щойно з вами з’ясували, що при певній хворобі потрібно звертатися до лікарів за допомогою, щоб ті вам допомогли. Чому ж Віктор не може ходити? (Підвести до висновку, що є невиліковні хвороби).
-         Хто знає, як називають таких людей? (Люди з особливими потребами).
-         Чому їх так називають і як ми повинні ставитися до таких людей, з’ясуємо на уроці.
Сьогодні ми з вами постараємося зрозуміти, що відчувають ті люди, які мають певні вади здоров’я і з’ясуємо, як держава дбає про таких людей,  чим  вона та ми можемо їм допомогти.
Гра «Хлопчики дівчатка»
·        Дівчатка, прикрийте долоньками . (Показую хлопцям тарілку з фруктами). (Ховаю)
·        Дівчатка, розплющте очі. Що я тільки-но показала хлопчикам? Чому ви не змогли відповісти? (Ми не бачили)
Хлопці затисніть міцно вуха. (Вітаміни – корисні для здоров’я людини). Штовхніть легенько хлопчиків, щоб вони відкрили вуха.
Хлопці, що я сказала дівчаткам? Чому ви не можете відповісти на це запитання? (Ми не чули, що ви говорили).
Скажіть, діти, чи змогли ви відчути хоча б трохи того, що відчувають люди, які не бачать чи не чують? Що ви відчували?
Робота з підручником
Як же держава повинна дбати про таких людей, ми дізнаємося, попрацювавши в групах.
1 група – прочитати параграф і виписати, як дбає держава про людей з вадами зору. Як ще ми можемо допомогти таким людям?
2 група - прочитати параграф і виписати, як дбає держава про людей з вадами опорно-рухового апарату. Як ще ми можемо допомогти таким людям?
3 група - прочитати параграф і виписати, як дбає держава про людей з вадами слуху. Як ще ми можемо допомогти таким людям?
(Робота в групах)
Захист роботи
1 представник від групи захищає роботу коло дошки.  В ході захисту вчитель проводить словникову роботу.
Словникова робота
-         Шрифт Брайля (зображення на екрані)
-         Пандус (зображення на екрані)
Створення книжечки «Допомога людям з особливими потребами»
Вчитель скріплює в одне ціле результати роботи груп – отримується книжечка, де описано, як держава дбає про людей з особливими потребами і що вони можуть запропонувати.
А кого ви можете познаймо ти з цією книжечкою? і т.д.
Розповідь-доповнення вчителя
ДЕНЬ 3 ГРУДНЯ
В Україні 3 грудня відзначається День людей з особливими потребами.
Права дітей з особливими потребами записані в статті 23 Конвенції ООН про права дитини, в який сказано, що такі люди мають такі ж самі права, як і ми з вами.
Фізкультхвилинка
«Чапля»  (постійте на одній нозі, пострибайте). Тепер заплющте очі і спробуйте постояти на одній нозі. Важко? А тепер поверніться до віконця. Станьте на одну ногу, покладіть руки на плечі сусіда і заплющте очі. Так легше?
Сідаємо.
Що ви відчували, коли виконували цю вправу?
(Було легше, коли ми відчували плече свого товариша).
Отак і людям з особливими потребами потрібна наша з вами підтримка.  
Розповідь про те,що взаємодопомога закладена самою природою  
Ви чули коли-небудь, як кричать дикі качки,коли летять у вирій? А знаєте, чому вони так кричать? Чи знаєте ви, що у диких качок існує закон. Коли вони летять ключем, то весь час перешиковуються. Попереду стоять ті, що сильніші. Вони крилами створюють повітряний потік і підтримують тим самим тих, хто летить позаду. Підставляють крило (так говорять у народі). Птах після того як окріпне, радісно кричить, сповіщаючи інших, що він набрався сил і готовий допомогти іншим.
Діти, ми розібрали, як держава дбає про таких громадян, як у природі птахи підтримують  тих, хто цього потребує, а тепер розглянемо ситуації, як ми можемо допомогти людям з особливими потребами.
Розбір ситуацій
(на екран спроектовано фото з різними ситуаціями: людина на інвалідному візку не може переїхати дорогу, піднятися в громадський транспорт, перейти дорогу і т.п)
Які риси характеру ви проявили, допомагаючи таким людям? Ми, звичайно, співчуваємо таким людям, а чи потрібно у відкриту це демонструвати (Жаліти, плакати, хитати головою?)
Спортсмени  
Ми повинні показати цим людям, що вони такі ж, як і ми – мають ті самі права, що і ми, нічим не відрізняються від нас. В них лише особливі потреби, які ми повинні створювати для них. У цьому,діти, проявляється гуманізм. А ще по-іншому можна сказати людяність – коли всі визнають людину найвищою цінністю суспільства .
Стався до інших так, як хочеш, щоб вони ставилися до тебе.
На екрані фото українських параолімпійців.
-         Придивіться уважно на фото. Хто на них зображений? (Спортсмени). Чим вони відрізняються від інших спортсменів (У них є вади здоров’я: у когось немає ніг, рук).
-         Це параолімпійці – спортсмени, які раз на 4 роки беруть участь в олімпіаді, де змагаються кращі з кращих. Не зважаючи на вади у здоров’я, люди, яких ви бачите на екрані змогли досягти значних висот у спорті.
Розповідь вчителя
Вперше в Параолімпіаді наші спортсмени взяли участь у 1996 році і завоювали 7 медалей.
А в 2016 році в Ріо-де-Жанейро наші спортсмени змогли завоювати … (вгадайте, скільки медалей?) – 117!
То чи є нам у кого повчитися? Чи можна позаздрити сили волі таких людей?
Рефлексія 
У вас на парті є квітки-семицвітки. Давайте кожен з вас напише, щоб допомогти людям, що мають особливі потреби.
Під пісню «Дорогою добра» учні прикріплюють квіточки до дошки і розповідають про свої побажання.
Підсумок
Подивіться, яка гарна клумба розквітла у нашому класі. Яке слово ми прикріпимо посередині? (Гуманізм).
-         Що нового ви дізналися на уроці? Що взяли особисто для себе?  

-         Погляньте на слова, які ми згадували на початку уроку. Що тепер ви можете сказати про них? (Вони всі мають відношення до здоров’я). 

Комментариев нет:

Отправить комментарий